Doet je ziggo modem CISCO EPC 3928 het opeens niet? Bij ons is dat ook vaak zo. De modem herstart zichzelf en gaat om ste beurt de lampjes laten branden, maar blijft bij het derde lampje steken. Dit derde lampje blijft knipperen en stapt niet over naar het 4e lampje. Irritant maar wij kunnen het altijd met onderstaand stappenplan oplossen.
Actualiteit: de laatste keer dat we deze truc toepasten was begin 2014. In ons nieuwe huis zijn we overgestapt van provider.
Stappenplan Ziggo modem problemen CISCO EPC 3928 oplossen
Stap 1
Haal de elektriciteitsstekker van de modem cisco EPC 3928 eruit.
Stap 2
Zoek naar de kabelaansluiting. Hierin zit een wit kastje gestoken met 2 coaxkabels (een naar de tv en een naar de router). Bij mij zit de kabelaansluiting in de woonkamer, bij jou wellicht in de meterkast.
Stap 3
Draai het witte kastje tegen de klok in een kwartslag en trek vervolgens het witte kastje eruit.
Stap 4
Wacht een paar seconden en draai het witte kastje weer op de kabelaansluiting.
Stap 5
Steek de elektriciteitsstekker van de modem in het snoer.
Stap 6
Nu wordt de draadloze CISCO EPC 3928 modem van Ziggo gereset. Wacht totdat je 4 lampjes ziet branden. Nu kun je weer op internet, hoera!
Werkt het nog niet?
Tip 20-08-2015: op Facebook kwam ik het volgende stappenplan tegen. Heb het niet getest, maar wie weet werkt het voor je?
Onze eerste Ziggo modem problemen CISCO EPC 3928
Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Ziggo. Ik heb altijd wel om de zoveel tijd Ziggo modem problemen gehad. Deze waren bijna altijd op te lossen met resetten.
Eerst had ik problemen met de oudere modem-modellen. En nu ook met de nieuwste CISCO EPC 3928. Eerst was het erg makkelijk om de modem te resetten. Je haalt de elektriciteitsstekker (voedingskabel) van de modem uit het stopcontact. Vervolgens wacht je 30 seconden en dan gaat de modem zichzelf herstarten en gaan uiteindelijk alle benodigde lampjes branden. Klaar. Maar nu dus heb ik gemerkt dat er met een wifi-modem van Ziggo er een stap bij is gekomen. Dat je het witte kastje van de kabelaansluiting eruit moet trekken en weer terugstoppen.
Problemen met de modem – vroegahh
Soms waren de problemen niet op te lossen met resetten. In de begintijd van kabelinternet, toen ik in een studentenhuis woonde, heb ik wel eens bijna jankend aan die lijn gezeten van frustratie. Tsja, toen werd ik vaak met een kluitje in het riet gestuurd. En toen moest je eerst nog een ingewikkelde configuratie uitvoeren op je pc. Dit werd gelukkig al snel beter. Op een gegeven moment hoefde je alleen de netwerkkabel in je pc te steken en je had internet.
Zoals ik het mij herinner, moest ik dan vervolgens op mijn pc nog een bepaalde handeling doen om te zorgen dat mijn huisgenoten ook gebruik konden maken van kabelinternet. Die goede oude tijd, met het splitsen van internet. Maar daar had je toen routers voor. En dan wel al die netwerkkabels door het huis heen. Maar he, je had internet.
Problemen met de modem toen ik op mezelf ging wonen
Toen ik op mezelf ging wonen ben ik ook bij Ziggo gebleven. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik dacht dat in ons nieuwe huurhuisje geen KPN-aansluiting zou zitten. We kregen toen een uitgebreid installatiepakket. We moesten een heel stappenplan doorlopen. We hadden toen nog een gewoon modem. Hieraan gingen we een draadloze router koppelen. Volgens mij hadden we toen weinig problemen met de modem, maar met de router des te meer. Je moest dan beveiliging instellen en dat was nog best een gedoe. Uiteindelijk lukte het altijd, gelukkig maar.
Ziggo modem ging kapot
Toen opeens ging het Ziggo modem kapot. Wij balen, maar gelukkig was de Ziggo klantenservice coulant. We zouden een nieuwe kabelmodem toegestuurd krijgen. En ja wel het was een draadloos modem, de CISCO EPC 3928. De router kunnen we nu wel wegdoen dus. We hoefden geen extra kosten hiervoor te betalen. Installeren ging eenvoudig, al moet ik zeggen dat ik eerst met Internet Explorer het proces ging doorlopen, ik een foutmelding kreeg (voor of nadat ik de activatiecode ging invoeren). Ook leuk, heb je net de activatiecode ingetikt op de browser, krijg je een foutmelding. En moet je weer de activatiecode opvragen via het Ziggo telefoonnummer. Dus een tip: schrijf de activatiecode op. Toen ik het installatieproces daarna met (volgens mij) de Chrome browsers deed lukte installatie van het CISCO EPC 3928 modem opeens wel. Ik denk dat op de Internet Explorer een te sterke beveiliging zat ofzo. Toen het geactiveerd was, konden we gelijk met andere apparaten op het Ziggo kabelinternet. Alles deed het als een zonnetje. Totdat dus weer die problemen met de Ziggo modem CISCO EPC 3928 kwamen. We hebben al best wat geld uitgegeven aan de klantenservicelijn van Ziggo. Maar nu hoeft het niet meer nu we via dit stappenplan precies weten hoe we de modem kunnen resetten.
Als je klant bent van Ziggo, dan kan je 1200 bellen (is gratis, tja we blijven Hollanders).
Hoi Ruud, ik weet het, 1200 bellen is wel een mooie service. Alleen voor ons werkt het niet in de praktijk. Wij hebben altijd 0900 moeten bellen. We hebben een alles-in-een-pakket en de telefoon doet het niet als we geen internet hebben.
hoi hoi
ik heb sinds 2 weken een cisco epc 3928 wifi modem van ziggo,daarvoor een vaste aansluiting en praktisch nooit een probleem wat niet met reset kon worden opgelost maar sinds dit ding er is,is de ellende begonnen,de ontvangst is 147mb,das goed en als ik zo op fb ben of op internet rond surf merk ik ook niet veel anders als dat hij af en toe ”even vasthangt”. maar zowel mijn man als ik spelen een mmorpg (world of warcraft) en dit is gewoon niet meer te spelen sinds dit modem,tig keer per uur hangt hij gewoon even vast zeg maar en dan voert hij ineens achter elkaar de handelingen uit die je was aan het doen,helemaal disconnecten doet hij niet,daarvoor is het niet lang genoeg,het is steeds maar een paar seconden,soms langer en heel af en toe is er even helemaal geen internet,is dit probleem ook op te lossen met jouw stappenplan of herken je dit en moet ik iets anders doen? ziggo laat me verreken iig,hebben zelfs de haak opgehangen,ze zeggen hun modem is goed,kennis heeft precies hetzelfde met hetzelfde modem,help!! groetjes angelique
Hoi Angelique,
Ik zal eens opletten of de modem bij mij ook het proces met die lampjes opnieuw opstart zonder dat ik het door heb. Bij mij ligt internet er dan ook echt uit en moet ik via mijn trucje alles weer aan de praat krijgen. Het is nu trouwens alweer een paar maanden geleden dat mijn modem dat probleem had, gelukkig.
Ik kan mij voorstellen dat als je echt een game speelt het niet te doen is als de verbinding er telkens kort uit is. Verlies je omdat de ander een betere verbinding heeft.
Balen dat Ziggo er geen oplossing voor heeft. Er zullen toch meer mensen last van hebben lijkt mij! Alleen altijd de vraag of het aan het modem ligt of aan het internetsignaal dat hapert.
Groetjes Elise
ik heb sinds 2 weken een cisco epc 3928 wifi modem van ziggo, het modem aangesloten en wifi werkte maar ik heb boven een vaste aansluiting met ongeveer 15 meter kabel. Mijn oude Arris modem werkte perfect en haalde 10 Mb. Mijn cisco 3928 begon meteen te pompen (wel verbinding geen verbinding) resetten haalde niks uit. Dus contact gehad met ziggo en kreeg een nieuw modem opgestuurd, aangesloten en deze werkt iets beter, maar de lan poorten werken iets beter (2 minuten verbinding waarna hij weer uitvalt en opnieuw 2 minuten verbinding maakt) Volgens mij is het signaal te zeer geknepen zelfs met mijn laptop met 1 meter kabel beginnen de lanpoorten te pompen.
Ik haal maximaal 8 Mb uit dit modem. Dus al met al een waardeloos modem. Ga weer ziggo bekruipen voor een ander modem, anders mogen ze het oude modem weer aansluiten met router er tussen.
Groetjes
Jan Franssen
Hoi Jan,
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wellicht dat mensen dit herkennen, met de lan-poorten.
8 Mb is niet bepaald een hoge internetsnelheid. Ik heb op dit moment 42 Mb downloaden en bijna 6 Mb uploaden volgens de Ookla speedtest, dat valt nog mee. Het is nu natuurlijk geen spitsuur. Ik heb een abonnement van 60 Mb.
Sterkte met sneller internet krijgen. Soms ben je met oudere apparatuur nog beter uit dan met nieuwe apparatuur..
Groetjes Elise
Hallo,
Ik heb sinds een week problemen met het Cisco modem (3528).
Nadat ik de hierboven beschreven stappen had uitgevoerd leek het aanvankelijk goed te gaan, maar het modem reset zich toch nog minimaal 1x per uur.
De lampjes gaan aan en uit en vervolgens is er weer een stabiele verbinding.
Zijn er wellicht nog meer opties om dit te verhelpen?
Ik hoor het graag!
Hoi Herald,
Hopelijk doet hij het nu weer normaal. Hadden wij soms ook dat het na een tijdje het weer deed. Net als je een afspraak had gemaakt voor een monteur natuurlijk.
Blijft een raadsel he. Soms dacht ik wel eens dat ze misschien vanuit ziggo firmware of zoiets aan het updaten waren. Maar ja daar zul je wel nooit achter kunnen komen..
Groetjes Crealise
Ik heb sinds woensdag de Cisco epc 3928. Monteur heeft alles geïnstalleerd en alles werkte. Inderdaad werkte, monteur was nog niet weg of het modem viel uit. De 4 lampjes branden niet meer. Komt niet verder dan een knipperend derde lampje. Iemand tips?
Hoi Marcel, sorry voor het late plaatsen van je reactie. Zul je net zien dat als de monteur weg is het internet het niet doet..
Knipperend derde lampje heb ik nog niet eerder gehad. Ik hoop dat Ziggo je inmiddels verder heeft kunnen helpen. Succes.
Ik zal een korte reactie geven;
Waardeloos modem/router de Cisco EPC3928AD
Wifi connectie valt weg, bedraad valt weg komt daarna wel weer terug maar is heel vervelend als je een film aan het streamen bent of VPN ingelogd op het werk.
De vraag is alleen ligt het aan de modem/router of is het de. speciaal voor Ziggo aangepaste Firmware.
We wachten af.
Vg Jim Bon
Ook ik krijg steeds meer een hekel aan de cisco 3928. Helpdesk weet niets van problemen met de router Andere forums zeggen dat ziggo er mee bezig is. Ik geef ze nog een maand en dan ga ik naar een andere provider. Ik ben klant en zij moeten mij gerust stellen en niet warrig maken
Hoi Harald,
Frustrerend he! Man, je bent tegenwpordig zo afhankelijk van internet ook. Als ik de baas van Ziggo zou zijn, zou ik het modemprobleem grote prio geven. Je wilt je klanten toch tevreden houden. Hopelijk verbetert je internet binnenkort. En anders is overstappen natuurlijk een optie, met zijn voor- en nadelen.
Groetjes Elise
Haha heb er al 3 stuk gegooid
De laatste zelfs voordat ik hem teste