Ikbiecht.nl
Breek je je hoofd over iets wat je gedaan hebt wat niet hoort? Iets op de werkvloer of in de privésfeer? Schuldgevoelens van hier tot Tokio? Het kan opluchten om iemand in vertrouwen in te nemen. Misschien maak je je druk om niks. Houd je je misstap liever helemaal geheim, dan kun je terecht op Ikbiecht.nl. Plaats je biecht bij de juiste categorie en klaar. Ik denk niet dat je er vergiffenis voor krijgt, maar het lucht in ieder geval op. En voor de sensatiezoekers onder ons. Kijk ook eens wat andere mensen uitvreten :-p.
Beoordeelmijnsite.nl
Werk je als webredacteur of usability expert aan een website, dan is het wel heel interessant om eens te horen wat andere beroepsgenoten van je website vinden. Werkt de navigatieprettig? Zijn de teksten leesbaar? Kunnen mensen snel hun toptaken uitvoeren? Op Beoordeelmijnsite.nl kun je in een oproep vragen of mensen feedback willen geven op je website. Als iedereen dat nou deed, worden alle websites toch langzaam beter en mooier.
Mijn-buurt.nl
Vertel je ervaringen over jouw buurt. Nuttige info voor nieuwe huurders of kopers.
Op Funda.nl lees je altijd een algemeen verhaaltje over de buurt waarin het huis staat. Het liefst zou je als huizenzoeker gewoon eens willen aanbellen bij de buren van het huis waar je interesse in hebt. Wat voor mensen wonen er in die buurt? Is er veel sociale controle, of gaat iedereen zijn eigen gang. Zijn er leuke activiteiten in de buurt? Is er vaak criminaliteit? Als mensen op mijnbuurt.nl meer over hun wijk vertellen kun je met deze info een beeld krijgen van de buurt waar je wellicht in gaat wonen.
Mijninloggegevens.nl
Altijd online je gebruikersnamen en wachtwoorden bij de hand!
Hebt u door de jaren heen steeds andere gebruikersnamen (en wachtwoorden) gebruikt? Heeft u thuis cookies aanstaan en Worden al uw gebruikersnamen en wachtwoorden automatisch ingevuld op favoriete websites? Dan heeft u een probleem als u op een andere pc inlogt of thuis de pc crasht. Via mijninloggegevens.nl kunt u al uw gebruikersnamen en wachtwoorden voor de websites waarbij u geregistreerd bent, bijhouden en terugvinden. U hoeft deze gegevens dus niet meer op een geheim papiertjes thuis te bewaren.
kentekendatabase.nl
Database met kentekens en contactgegevens van de eigenaar van de auto.
Heeft iemand zijn lichten aan laten staan? Staat er al weken een caravan of ander gevaarte voor uw deur en begint u zich te ergeren? Ziet u dat een automobilist een auto beschadigt en vervolgens doorrijdt? Neem eenvoudig contact met de eigenaar van auto’s, door de database te raadplegen.
asoauto.nl
Aan de hand van het kenteken meldingen doen van asociaal rijgedrag. Zit uw kenteken ertussen?..
Automobilisten doen soms rare moves vanuit roekeloosheid of onervarenheid. Voegt iemand zomaar in op de snelweg zonder in de dode hoek te kijken, waardoor u moet uitwijken? Heeft u een bumperklever achter zich, die op uw zenuwen werkt? Laat uw bijrijder het nummerbord noteren (of onthoud het zelf) en doe een melding op asoauto.nl. Wellicht staan bij het nummerbord al andere meldingen waardoor u een soort lotgenotencontact heeft. Bent u benieuwd hoe uw rijgedrag door anderen ervaren wordt? Check dan op asoauto.nl of er iets over uw rijgedrag geschreven wordt!
slaapgebrekwedstrijd.nl
Studenten, ouders, carriëremakers, piekeraars en zieken houden elke dag bij hoe weinig slaap ze hebben gehad en doen met elkaar een wedstrijd.
Het is vreselijk om met slaapgebrek door het leven te gaan. Mensen halen er niet uit wat erin zit en voelen zich een zombie. Ze missen gewoon een van de eerste levensbehoeftes. Klagen over slaapgebrek wordt niet altijd gewaardeerd al kan het soms zo lekker zijn. Daarom een site waar mensen met slaapgebrek hun ervaringen kunnen delen (op een prikbord) en met elkaar een wedstrijd kunnen doen wie het zieligst is. Gewoon om even lekker te spuien en te zien dat zij niet de enige zijn met slaapgebrek.
Meer interactie op je website
Vragen en antwoorden onder aan de pagina
Als een pagina geen antwoord geeft op iemands vraag dan kan diegene het veld onder aan de pagina invullen. Een medewerker van de redactie beantwoordt de vraag en zet deze onder aan de pagina. Eventueel met de mededeling dat de pagina naar aanleiding van zijn feedback is aangepast. Als u dit op elke pagina toepast wordt uw website transparant en een interactief geheel.
Klantenservice geeft openheid
Als u voor een (technisch) probleem naar een helpdesk of klantenservice belt vraagt u zich vast wel eens af ‘ben ik nu de enige met dit probleem’. Natuurlijk heeft u van tevoren al via google gekeken of dit zo is. Met een beetje geluk kunt u hiermee al uw probleem oplossen. Zo niet, wat zou het op dat moment fijn zijn als er op de site van het bedrijf dat u belt een overzicht staat van actuele problemen, met de oplossing uiteraard.
Eventueel kan de helpdesk/klantenservice zelfs laten zien hoe goed ze zijn door bepaalde data openbaar te maken. U kunt dan zien hoeveel issues nog open staan en hoeveel zaken met een telefoontje opgelost zijn.
Voor organisaties als 112 en het informatienummer van Rijkswaterstaat is het bijvoorbeeld heel handig om te tonen waar mensen over bellen. Ziet iemand ergens een geparkeerde auto in de brand staan dan kan hij/zij gelijk achterhalen of het zin heeft om te bellen of dat iemand anders het al gemeld heeft.